Etkinliğe başlamadan önce öğrencilere; verimli, etkili çalışma ne demektir, nasıl verimli ders çalışılır? Soruları üzerinden öğrencilerle beyin fırtınası yaptıktan sonra, öğrencilere etkinliğin nasıl yapılacağını anlatıldı. Etkinlikte öğrenci başarısını artıran doğru düşünce ve davranışlar, verimli ders çalışmayı engelleyen düşünce ve davranışlar olarak iki başlık olduğunu kağıtta yazılan düşünce ya da davranışı uygun başlık altına yapıştırmaları gerektiği anlatıldı. Daha sonra gönüllü öğrenciler; verimli ders çalışma teknikleri tombala kutusundan kart seçti, kartta yazılanları okudu, kağıtta yazılanlar hakkında konuştu sonra da öğrenci uygun başlığın altına kartı yapıştırdı. Bu şekilde verimli ders çalışmayı engelleyen ve artıran düşünce ve durumları fark ettirilmeye çalışıldı.